علمی, میک آپ

ماتیک از کجا اومد؟

تاریخچه ماتیک

رژلب یا ماتیک یک فراورده ی ارایشی است که محبوبت زیادی بین خانوم ها دارد.حاوی مواد رنگی،قهوه،روغن،موم و نرم کننده پوست است. ماتیک به تازگی وارد زندگی روزمره ی ما نشده و قدمت استفاده از آن به 5000 سال پیش برمیگردد.

اولین ماتیک

صد ها سال پیش یک دانشمند عرب به نام ابولکاسی رژلب محکم را اختراع کرد.او ابتدا در رژلب ها موادی معطر میریخت و سپس آن را در قالب میریخت.

تاریخچه

حدود 5000 سال پیش زنان و مردان سومری اولین افرادی بودند که از این فراورده استفاده کردند.انها در ابتدا سنگ های قیمتی را خرد میکردند. آن روی لب ها و اطراف چشم ها استفاده میکردند.مصریان باستان برای نشان دادن موقعیت اجتماعی از رژلب استفاده میکردند.در ابتدا رژ لب‌هایی با اثرات براق کننده با استفاده از ماده ای مرواریدی موجود در فلس‌های ماهی ساخته می‌شدند.

ماتیک در انگلیس

در زمان ملکه الیزابت صورت سفید و رژهای قرمز در انگلیس ترند شد. فقط بازیگران و افراد مصعلق به طبقه ی بالای اجتماعی آرایش میکردند.استفاده از لوازم آرایشی برای زنان محترم قابل قبول نبود و رفتاری بی ادبانه تلقی میشد.با پایان قرن نوزدهم یک شرکت لوازم ارایشی فرانسوی اولین رژلب تجاری را ساخت.که از پی گوزن،موم و روغن کرچک ساخته شد.

ماتیک در جنگ جهانی دوم

با شروع جنگ جهانی دوم در سال 1940 آرایش زنان دچار تغییر و تحول شد.در این دوره کشیدن خط لب و ماتیک قرمز رفتاری میهن پرستانه و برای حمایت از سربازان در جنگ بود. از ان به بعد دنیا رژلب قرمز را به رسمیت شناخت.

در دهه 1960 و 1970

دهه 1960 دهه شورش جوانان بود در این زمان رزلب هالی رنگ روشن با طیف های هلویی،صورتی و کالباسی ترندشد.رنگ قرمز کلاسیک به فراموشی سرده شد.در این دوره برق لب به تنهایی یا روی رژلب با رنگ قرمز مورد استفاده قرار میگرفت.

در اسلام

در دوران طلایی اسلام متخصص آرایش و زیبایی مشهوری به نام ابوالقاسم زهراوی، رژ لب جامد و معطری ساخت.آن در قالبی فشرده طراحی شده بود. پس از آن در قرون وسطی، کلیسا، مصرف رژ لب را ممنوع اعلام کرد. چرا که آن ها استفاده از رژ لب را تجسمی از تصویر شیطان می دانستند.

رژلب در امروز

امروزه نیز رژلب یک فراورده ی ارایشی محبوب میان خانوم هاست که ارایش صورت توسط آن کامل میشود.انواع گوناگون با رنگ های مختلف و برای هر سلیقه ای تولید میشود.

پیشنهاد آرایند

پیشنهاد آرایند برای شما برند های زیر است که میتوانید از سایت arayand.ir تهیه کنید.

-بورژوا

-این لی

-مرو

-دونادیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *