مراقبتی

روش صحیح پاک کردن آرایش چشم

شاید در نگاه اول پاک کردن آرایش چشم یک مسئله بی اهمیت و پیش پا افتاده به نظر برسد.خیلی مهم است که چه نوع روتینی را برای پاک کردن آرایش چشمتان انتخاب میکنید.چشم عضوی حساس است که در استفاده محصولات آرایشی برای آن باید بسیار دقت کنید.تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با روش صحیح پاک کردن آرایش چشم آشنا شوید.

مرحله اول

ابتدا دست های خود را با آب و صابون تمیز بشویید تا میکروب ها و باکتری ها وارد چشمتان نشود.حال از پاک کننده های زیر یکی را انتخاب کنید.

دستمال مرطوب:از برند های معتبر استفاده کنید تا با استفاده مکرر چشمتان اسیب نبیند.

شامپو بچه

 این شامپو برای چشمان حساس کودکان طراحی شده است فاقد مواد مضر می‌باشد.به راحتی میتوانید از این شامپو برای پاک کردن آرایش چشمتان استفاده کنید.

شیر پاک کن

شیر پاک کن ها حاوی مواد غیر مضر برای سلامت چشمان می‌باشند. به دلیل رطوبت بالایی که دارند از خشکی و چروک ناحیه اطراف چشم جلوگیری می‌کنند.

محلول دوفاز

این محلول‌ها به طور مخصوص برای پاک کردن آرایش چشم طراحی شده اند.حاوی روغن‌های مفید برای پوست اطراف چشم می‌باشند.

مرحله دوم

در این مرحله باید پاک کننده آرایش چشم خود را بشویید.به هیچ عنوان این مرحله را نادیده نگیرید.همهی پاک کننده حاوی مواد شیمیایی هستند که به مرور زمان برای پوست ضرر دارند.بعد از استفاده از پاک کننده ها صورتتان را آبکشی کرده و خشک کنید.

مرحله سوم

ممکن است برای آرایش چشمتان از محصولات با دوام استفاده کرده باشید. روش صحیح پاک کردن آرایش چشم این است که بعد از طی کردن دو مرحله قبل باقی مانده آرایشتان را میتوانید با تونر پاک کنید.مقداری از محلول مخصوص پاک کننده چشم (تونر چشم) را بر روی دو پد پنبه‌ای اسپری کنید.آنها را به مدت 10 دقیقه بر روی چشمان خود قرار دهید. این کار علاوه بر پاک کردن آرایش اطراف چشمتان را ابرسانی میکند.

مرحله چهارم

در این مرحله باید روتین مراقبتی نواحی چشم را انجام دهید. بعد از انجام مراحل بالا میتوانید از آبرسانها برای اطراف چشم استفاده کنید.برای نتایج بهتر می‌توانید از سرم‌های مراقبتی برای سیاهی اطراف چشم و حتی کرم‌های ضد چروک چشم استفاده کنید.

نکات مهم

هیچ وقت با آرایش چشم نخوابید.خوابیدن با آرایش باعث ورود محصولات ارایشی به چشم میشود.این موضوع باعث قرمزی، خارش، التهاب، سوزش و حتی عفونت میشود.

پاک کننده آرایشتان را متناسب با نوع پوستتان انتخاب کنید.

هرگز از فوم یا محلول شست و شوی صورت خود برای پاک کردن آرایش چشم استفاده نکنید.

سعی کنید تا جایی که امکان دارد از ریمل‌های ضدآب استفاده نکنید.

به هیچ عنوان استفاده از وازلین برای پاک کردن آرایش چشم توصیه نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *