میک آپ

آرایش چشم برای افرادی که از لنز استفاده میکنند

افرادی که از لنز طبی استفاده میکنند مشکل آرایش چشم را دارند.مثلا نمی‌دانند که اول باید لنز را در چشم بگذارند و بعد آرایش کنند. اول آرایش کنند و بعد لنز بگذارند!در این مقاله به آرایش چشم برای افرادی که از لنز استفاده میکنند اشاره میکنیم.

پرایمر

اول از همه باید همیشه یا دست تمیز آرایش کنید.

لنز خود را در چشمتان بگذارید.

بعد از لنز از مرطوب کننده استفاده کنید.

در آخرین مرحله، پرایمر پشت پلک‌ها بزنید.پرایمر از ریختن و پخش شدن سایه، مداد چشم یا خط‌چشم پیشگیری می‌کند.

سایه چشم

برای آرایش چشم از سایه کرمی به جای سایه پودری استفاده کنید.پرایمر از ریختن و پخش شدن سایه،مداد چشم و خط چشم جلوگیری میکند.

خط چشم

برای ارایش چشم با لنز از خط چشم مایع استفاده نکنید.در چشمتان مداد نکشید.

ریمل

 از ریمل‌های کربن‌بِلک، ریمل‌های خرده‌مژه‌دار و بلندکننده استفاده نکنید.ریمل ضدآب هم نباید استفاده کنید زیرا حتی در صورت شستن چشم‌ها هم همچنان روی مژه‌ها باقی‌ می‌مانند و ممکن است به سطح لنز تماسی بچسبد.از ریمل های ساده و غیر عطری استفاده کنید.ریشه های مژه را ریمل نزنید زیر ریمل به لنز تان میرسد.

چه آرایشی برای لنز سبز بهتر است؟

آرایش برنزه‌ی «مات» برای لنز رنگی سبز بهترین گزینه است. این رنگ به پوست صورت گرمی میبخشد.چشم‌ها بیشتر از دیگر از اعضای صورت دیده شوند.رنگ‌های دیگر سایه چشم همچون صورتی، قهوه‌ای یا یاسی و آبی هم با لنز سبز تناسب دارند.

نحوه گذاشتن لنز

اول از همه دست هایتان را بشویید لنز را باید با دست تمیز داخل چشم بگذارید.

توجه کنید لنزتان باید حالت کاسه ای داشته باشد اگر به حالت بشقابی و صاف بود آن را بگردانید.لنزتان را با محلول بشویید.لنز را روی انگشت سبابه تان بگذارید و با دست دیگر بالا و پایین چشمتان را بکشید.لنز را به آرامی روی قرنیه چشمتان بگذارید.

بعد از گذاشتن لنز به آرامی بالا و پایین را نگاه کنید و به آرامی پلک بزنید.

نحوه برداشتن لنز

برای برداشتن لنز نیز لازم است دست هایتان را با آب و صابون بشویید. زیرا چشم عضو حساسی است.با یک دست بالا و پایین چشم را بگیرید و آن را باز نگه دارید.حالا با انگشت سبابه و شصت به آرامی لنز را از چشم درآورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *