مراقبتی, مو

خواص آب برنج برای مو

آب برنج یکی از مواردی است که از گذشته بانوان آسیایی برای شست و شوی موها از آن استفاده میکنند.آب برنج داری خواص بسیار زیادی برای مو است.به رشد بیشتر و زیبایی بیشتر موها کمک میکند.در این مقاله آرایند قصد دارد شما را با خواص آب برنج برای مو و طرز تهیه آن آشنا کند.

خواص آب برنج

مواد مغذی و معدنی موجود در برنج این مایع را برای مو ها مناسب میکند. اینوسیتول که یک نوع کربوهیدرات است را در خود دارد.این ماده موهای آسیب دیده را ترمیم میکند.آب برنج دارای اسید آمینه است که سبب تقویت ریشه مو، قطورتر شدن تارهای مو و براق شدن موها می‌شود.

برای موهای کم پشت

آب برنج ویتامین‌های C، E و B را در خود دارد. این ویتامین‌ها، تحریک کننده رشد مو می‌باشند.به افرادی که دارای موهای کم پشت هستند استفاده از آب برنج در دراز مدت پیشنهاد میشود.باید وموهای خود را هفته ای دوبار با آب برنج بشویید تا نتیجه ی مثبت آن را ببینید.

برای موخوره

آب برنج از ایجاد موخوره نیز جلوگیری میکند.دلیل آن وجود پروتئین در برنج است.توجه داشته باشید که استفاده از آب برنج باعث نمیشود که یکباره موخوره هایتان از بین برود.علت اصلی ایجاد موخوره در موها نکهداری غلط از آنهاست.اسیدآمینه موجود در آب برنج از این آسیب ها را برطرف میکند.به این منظور موهایتان را 15 تا 20 دقیقه با آب برنج خیسانده و سپس بشویید.این کار را سه بار در هفته انجام دهید.

ترمیم موهای آسیب دیده

از دیگر خواص آب برنج برای مو میتوان به ترمیم موهای سوخته از دکلره اشاره کرد.استفاده زیاد از دکلره و رنگ ها باعث سوختن و نازک شدن مو ها میشود.موها حالتی دمیج به خود میگیرد.وجود مواد ترمیم کننده در آب برنج به احیا کردن و سلامت موها در این زمینه نیز کمک میکند.

آب برنج خواص بسیار دیگیری نیز دارد از جمله:

از بین بردن شوره سر

براقیت و درخشش مو

رفع شپش مو

طرز تهیه ی آب برنج

آب برنج باقی مانده بعد از پخته شدن برنج را جمع آوری کنید. این مایع، یک مایع فشرده و قوی از مواد معدنی است که در برنج وجود دارد.

آب برنج تخمیر شده

آب برنج پخته شده را در دمای اتاق بگذارید تا یک روز بماند.بعد از یک روز مزه آن باید ترش شده باشد.برای جلوگیری از تخمیر بیش از حد آن میتوانید آن را دوباره بجوشانید.کمی عصاره رزماری، اسطوخودوس یا اسانس درخت چای را در حد دو یا سه قطره برای تأثیر بهتر به آن اضافه کنید.مایع به دست آمده را میتوانید در فریزر یا یخچال نگهداری کنید.

در پایان از استفاده ماسک مو مناسب موهایتان هیچ وقت غافل نشوید.برای مشاهده و خرید ماسک موهای آرایند کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *