آموزشی, مراقبتی

انواع ماسک مو خانگی

موها در معرض آسیب های مختلف هستند.موها نقش بسیار زیادی در زیبایی و آراستگی دارند. استفاده از اتو مو و سشوار مو را کدر و شکننده میکند. در این مقاله قصد داریم شما را با مراقبت مو و انواع ماسک مو خانگی آشنا کنیم.

عواملی که باعث آسیب به مو میشود

_استفاده از اتو مو و سشوار و سایر وسایل حرارتی

_استفاده از شامپو و محصولات نامناسب

_رنگ کردن و دکلره کردن مو

_استفاده نکردن از نرم کننده

_به مدت طولانی در معرض آفتاب بودن

_کلر استخر یا آب دریا

چرا از ماسک مو خانگی استفاده کنیم؟

ماسک های خانگی در زمان کم ویتامین های مورد نیاز مو را به آن ها میرساند.استفاده از مواد طبعی به عنوان ماسک مو تاثیر بهتری روی مو دارد.باعث افزایش رشد مو،نابودی موخوره،آبرسانی به موها و… میشود.در این مقاله ماسک موهایی را به شما آموزش میدهیم که ماد اولیه ی آن به راحتی در دسترس است.

ماسک مو 1

مواد لازم:تخم مرغ،روغن زیتون،عسل،سس مایونز

چربی موجود در سس مایونزبه جذب رطوبت کمک میکند.اسیدهای چرب موجود در آن فولیکول های مو را تغذیه میکند.پروتئین تخم مرغ به ترمیم موها کمک میکند.روغن زیتون و عسل با خاصیت آنتی اکسیدانی به مرطوب کردن و آبرسانی مو کمک میکنند.

طرز تهیه

مواد را با هم مخلوط کنید و روی موهای تمیز بمالید.موهایتان را با یک کلاه به مدت 30 تا 60 دقیقه بپوشانید.سپس مثل همیشه با شامپو سرتان را بشویید.

روغن زیتون باعث سنگین شدن موهای فر و کم شدن حالت فنری آنها میشود.اگر موهایتان فر است بسته به واکنش موهایتان از روغن زیتون استفاده کنید.

ماسک2

موادلازم:روغن نارگیل،عسل

این ماسک مو برای افرادی که موهای نازک دارند بسیار مناسب است.روغن نارگیل از پروتئین مو محافظت میکند.ویتامین Eموجود در این روغن خاصیت آنتی اکسیدانی دارد.روغن باعث نفوذ بهتر عسل به ساقه مو و نرم شدن موها میشود.

طرزتهیه

2 تا 4 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک قاشق عسل را با هم مخلوط کنید. ماسک را روی موهای تمیز بمالی. 30 تا 60 دقیقه با کلاه بپوشانیدو سپس با شامپو بشویید.

ماسک 3

موادلازم:تخم مرغ_لیموترش

تخم مرغ سرشار از ویتامین های A.D.E است که موها را تغذیه و به حفظ درخشندگی آنها کمک میکند.تخم مرغ یک نرم کننده بسیار عالی است. پروتئین موجود در تخم مرغ به تامین پروتئین مو کمک میکند.

آبلیمو باعث از بین بردن چربی کف سر میشود. خاصیت اسیدی آن باعث از بین بردن گردو غبار و هر نوع آلودگی از مو میشود.موها ظاهری درخشان و تمیز خواهند داشت.از آبلیمو برای درمان شوره سر نیز میتوان استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *