آموزشی, مراقبتی

حذف موهای زائد بدن

یکی از معضلات رایج بین خانم ها یا حتی آقایان حذف موهای زائد بدن است.موی بدن آقایان پرترکم تر و بیشتر از خانم هاست.خانم ها هم به نوبه ی خود با این معضل بیشتر دست و پنجه نرم میکنند. حذف موهای زائد به دلایل مختلفی مثل دلایل مذهبی،بهداشتی،زیبایی ،فرهنگی و.. صورت میگیرد.در این مقاله به انواع روش های حذف موهای زائد اشاره میکنیم.

کرم مو بر

کرم مو بر یکی از روش های از بین بردن موهای زائد است.این کرم ها بدون نسخه ی پزشک به راحتی در فروشگاه های آرایشی و بهداشتی در دسترس است.

اپی لیدی

عده ای از افراد برای شیو کردن از اپی لیدی استفاده میکنند.اپی لیدی یک سر چرخان دارد که مثل چند موچین همزمان کار میکند.این روش درد زیادی خواهد داشت اما مو را از ریشه خارج میکند.بنابراین مدت زمانی که طول میکشد تا دوباره موها رشد کند بیشتر خواهد شد.

موم عدسی

وکس،شمع و موم عدسی مثل هم عمل میکنند.از این مواد با حرارت متوسط رو به بالا استفاده میشود.موم های عدسی همانطور که از اسمش پیداست به شکل عدس هستند.این مواد در دستگاه مخصوصشان با حرارت بالا به ذوب میشوند.این مواد را با کاردک در جهت رویش مو روی پوست بمالید.با کندن موها در خلاف جهت رویش مو،موها کنده میشوند.در این روش پوست لایه برداری نیز میشود.همچنین به روشن کردن نواحی تیره بدن نیز کمک میکند.

ژیلت

استفاده از ژیلت ها یک روش است که بیشتر از همه رایج است.علت رایجی اصلاح با تیغ بدون درد بودن و سریع بودن این روش است.در این روش موها از ریشه کنده نمیشود و به صورت سطحی اصلاح میشود.همین موضوع باعث میشود که موها در بازه ی زمانی کم مجدد رشد کند.

انواع موبر

موبر ها شامل کرم ها،پودر ها و اسپری ها هستند. استفاده از کرم و اسپری برای پوست های حساس تر مناسب است.اگر پوستی معمولی دارید میتوانید از پودرها نیز برای حذف موهای زائد استفاده کنید.

اهمیت شیو بیکینی

بیکینی ناحیه ای از بدن است که بسیار در معرض عفونت است.شیو نکردن بیکینی باعث عرق کردن و تجمع میکروب ها و بروز عفونت در این ناحیه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *