آموزشی, پوست, مراقبتی

فواید ژل آلوئه ورا برای پوست

حتما شما هم راجع به ژل آلوئه ورا و فواید آن برای پوست شنیده اید. ژل الوئه ورا خواص درمانی زیادی برای پوست و مو دارد. برای درمان سوختگی،آفتاب سوختگی،تبخال و خشکی پوست میتوانید از آن استفاده کنید. امروزه محصولات مراقبتی حاوی آلوئه ورا در بازار زیاد است. عده ای از افراد ترجیح میدهند از ژل طبیعی این گیاه برای پوست و مو استفاده کنند.

نحوه استفاده از ژل الوئه ورا

با ترکیب این ژل با مواد مختلف میتوانید ماسک های فوق العاده ای تهیه کنید. در ادامه مقاله به بررسی این ماسک ها و طرز تهیه آن میپردازیم.

پوست خشک

مواد مورد نیاز:

یک قاشق غذاخوری ژل الوئه ورا

یک قاشق غذا خوری عسل

یک عدد خیار

مواد بالا را با هم ترکیب کنید آنقدر هم بزنید تا یکدست شود. ماسک را روی صورت و گردنتان بزنید و بعد از چند دقیقه با آب ولرم بشویید.

پوست چرب

مواد مورد نیاز:

یک قاشق غذا خوری ژل الوئه ورا

چند قطره روغن درخت چای

بهتر است از این ماسک شب قبل از خواب استفاده کنید. این مواد را با هم ترکیب کنید. آنقدر هم بزنید تا یکدست شود. مواد را روی پوستتان بزنید و آنقدر ماساژ دهید تا جذب شود. صیح با آب ولرم بشویید.

درمان سوختگی

از دیگر فواید ژل آلوئه ورا برای پوست میتوان به درمان سوختگی اشاره کرد. به این منظور روزی سه بار از این ژل در محل سوختگی استفاده کنید.

آفتاب سوختگی

ژل الوئه ورا میتواند به درمان آفتاب سوختگی کمک کند اما در پیشگیری از آفتاب سوختگی موثر نیست. بنابراین اهمیت استفاده از ضدآفتاب را نادیده نگیرید.تنها محصولی که میتواند از آفتاب سوختگی جلوگیری کند ضد آفتاب است.

درمان تبخال

ویروس تبخال ضد ویروس هرپس است. بنابراین به درمان تبخال کمک میکند. فقط کافیه روزی دو بار از این ژل روی محل تبخال بزنید.

برای خرید محصولات حاوی ژل الوئه ورا از فروشگاه اینترنتی آرایند کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *