آموزشی, میک آپ

اشتباهات رایج آرایشی

افراد زیادی وجود دارند که به دلیل بی تجریگی یا بی اطلاعی ناخواسته اشتباهاتی در آرایششان دارند. اینکه بدانید چگونه آرایش کنید خیلی مهم است. گاهی این اشتباهات ممکن است خیلی به چشم بیاید که این اصلا خوب نیست. در این مقاله شمارا با اشتباهات رایج آرایشی آشنا میکنیم.

تقلید نکنید

امروزه در اینستاگرام و فضای مجازی ویدیو های آموزشی و تبلیغاتی آرایشی زیادی را میبینیم. همیشه در نظر داشته باشید برند و شماره کرم پودری که بلاگر یا سلبریتی مورد علاقه تان استفاده میکند حتما برای شما مناسب نیست. کرم پودری که ریحانا یا تیلور سویف استفاده میکند حتما مناسب شما نیست هرچند که برای آنها عالی باشد. موقع خرید لوازم آرایشی جنس و رنگ پوستتان را باید در نظر بگیرید. هرکس انتخاب مخصوص به خود را دارد. حتی رنگ یک رژلب روی لب افراد مختلف متفاوت است.

در شست و شو صورت زیاده روی نکنید

همیشه قبل از آرایش کردن صورتتان را بشویید. تمیز بودن صورت باعث میشود آرایش بهتری داشته باشید. توجه داشته باشید در شست و شوی صورت افراط نکنید. شست شوی زیاد چربی مفید پوست را از بین میرد و سبب خشکی و شل شدن پوستتان میشود. دوبار شست و شو در روز یکبار صبح و بار دیگر شب قبل از خوابیدن کافی است.

به اندازه آرایش کنید

اگر پوستتان خشک است در آرایش زیاده روی نکنید. آرایش غلیظ و زیاد ظاهری خسته و غمگین به چهرهتان میدهد.

ازآبرسان استفاده کنید

هیچ وقت در اولین مرحله از کرم پودر استفاده نکنید. قبل از استفاده از کرمپودر باید پوستتان را زیرسازی کنید در غیر این صورت ظاهر خوبی نخواهید داشت و کرم روی صورت ماسیده خواهد شد. قبل از کرمپودر حتما از آبرسان و پرایمر استفاده کنید.

در استفاده از کرم پودر اشتباه نکنید

بیشترین اشتباهات رایج آرایشی مربوط به کرمپودر میشود. همیشه به اندازه کرم بزنید. حجم زیاد کرمپودر نه تنها ظاهر شما را بهتر نمیکند بلکه بسیار بد و مصنوعی میکند. با استفاده زیاد از کرم روی صورتتان کیک درست نکنید فقط مقداری از کرم استفاده کنید که پوستتان یکدست و همرنگ شود. از کرم های خیلی تیره تر یا روشن تر از پوستتان استفاده نکنید. کرمپودری را انتخاب کنید که مناسب تناژپوستتان باشد تا ظاهری مصنوعی نداشته باشید.

ابروهایتان را مرتب کنید

داشتن ابروهای مرتب و شانه شده ظاهری مرتب و زیبا به شما خواهد داد. ابروهایتان را با مداد های روشن تر یا تیره تر از ابرویتان کادر نگیرید. ابروهای کادر گرفته خیلی وقت است که از مد رفته ابروهایتان را با یک برس شانه کنید و از صابون یا ژل ابرو استفاده کنید. ابروهای لیفت شده چهره شما را جوان تر و شاداب تر نشان میدهد.

چشمانتان را سیاه نکنید

در اینکه خط چشم زیبایی چشم ها را چند برابر میکند شکی نیست اما زیاده روی در هیچ چیز قشنگ نیست. چشمانتان را بیش از حد سیاه نکنید و خط چشم های کلفت و مشکی نکشید. خط چشم های ظریف چشمانتان را زیبا تر میکند. خط چشم مشکی بیشتر مناسب افرادی با پوست های گندمی و رو به تیره است. اگر پوستتان سفید و چشم های روشن دارید و موهایتان بلوند است بهتر است از خط چشم های با تناژ قهوه ای استفاده کنید.

دلقک نشوید

استفاده از رژگونه در آرایش بسیار اهمیت دارد. رژگونه به صورت جان میبخشد و چهره تان را شاداب تر میکند. اما مهم است که در استفاده از رژگونه هم زیاده روی نکنید. قرمز کردن زیاد گونه ها شما را شبیه دلقک ها میکند. از رژگونه های کمرنگ با تناژ هلویی به مقدار کم استفاده کنید.

درست ریمل بزنید

بیش از دوبار ریمل روی مژه هایتان نزنید حجم زیاد مواد ریمل مژه ها را به هم میچساند و ظاهر خوبی ندارد. از ریمل هایی که 3 یا 4 ماه از خریدشان گذشته استفاده نکنید. کارایی و زیبایی اول را ندارند. حدالامکان از ریمل های ضدآب استفاده نکنید. پاک کردن ریمل های ضدآب سخت است و باعث سیاه شدن اطراف چشم و صورت میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *