آموزشی, ناخن

چگونه ناخن هایی محکم داشته باشیم؟

ناخن ها نقش زیادی در زیبایی دست ها دارند. داشتن ناخن هایی سالم و زیبا خواسته هر خانمی است. امروزه راه هایی از جمله کاشت و ژلیش ناخن امده است که ظاهر ناخن های آسیب دیده و شکسته را زیبا میکند. داشتن ناخن های زیبا به صورت طبیعی بهتر از روش های مصنوعی است. کاشت زیاد ناخن باعث آسیب به صدف ناخن و شکنندگی آن میشود. برای اینکه ناخن هایی محکم داشته باشید باید به یک سری نکات توجه کنید که در ادامه آرایند به آنها اشاره میکند.

به یک سری از دلایل عدم رشد ناخن توجه کنید.

جویدن ناخن

اگر میخواهید ناخن هایی محکم داشته باشید و عادت به جوییدن ناخن هایتان را دارید این کار را متوقف کنید. جوییدن ناخن ها باعث عفونت های باکتریایی و توقف رشد ناخن ها میشود. اگر به راحتی نمیتوانید این عادت را ترک کنید لاک بزنید تا از جویدن ناخن ها جلوگیری شود.

لاک پایه را فراموش نکنید

اگر عادت به لاک زدن دارید یک لایه لاک بی رنگ روی ناخنتان بزنید سپس لاک بزنید تا یک لایه ی محافظ بین ناخن و لاکتان ایجاد شود.

لاکتان را نتراشید

به هیچ عنوان لاکتان را با ناخن یا اجسام سخت نتراشید این کار باعث آسیب به صدف ناخنتان میشود. بر ای پاک کردن لاکتان از پد های لاک پاک کن استفاده کنید این پد ناخن ها را خشک و شکننده نمیکند اکا استون خالص نیز برای پاک کردن لاک ناخن ضرر دارد و باعث آسیب صدف ناخن میشود.

برای رشد و محکم شدن ناخن ها به نکات زیر توجه کنید.

استفاده از بیوتین

این ماده باعث رشد مو و ناخن میشود. بیوتین را میتوانید به صورت مکمل یا با استفاده از مواد غذایی مصرف کنید. این ماده در موز،آووکادو و ماهی آزاد یافت میشود.

آبرسانی ناخن ها

همیشه ناخن هایتان را آبرسانی کنید هر وقت احساس خشکی کردید در ناخن هایتان از وازلین استفاده کنید. هر شب قبل از خواب روی ناخن هایتان وازلین بزنید. میتوانید به جای وازلین از روغن کرچک یا روغن نارگیل و روغن زیتون هم استفاده کنید.

محافظت از ناخن

موقع شست و شو ظرف یا باغبانی از دستکش استفاده کنید. قبل از پوشیدن دستکش از مرطوب کننده استفاده کنید همچنین دستکش از مانیکور دست ها هم محافظت میکند.

ناخن ها با روش درست کوتاه کنید

ممکن است کوتاه کردن ناخن ها آسان به نظر برسد اما اگر این کار را درست انجام ندهیهد باعث فرو رفتن ناخن در گوشت میشود. ناخن هایتان را صاف کوتاه کنید تا موقع بلند شدن در گوشت فرو نرود.

دست هایتان را خشک کنید

خیس یودن دست ها باعث عفونت های قازچی مسشود . پس از رفتن به استخر و شست و شو دست و پا آن ها را خشک کنید.

شیر بخورید

شیر و تخم مرغ حاوی روی هستند و به سلامت ناخن هایتان کمک میکنند. مصرف شیر و تخم مرغ را به رژیم روزانه خود اضافه کنید.

در انتخاب لاک پاک کن دقت کنید

لاک پاک کن های حاوی استون به ناخن هایتان آسیب میرسانند از لاک پاک کن های حاوی استات استفاده کنید.

این کار باعث عفونت باکتریایی میشود.

برای خرید لاک پاک کن مناسب از فروشگاه اینترنتی آرایند کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *