بهداشت, پوست

وکس صورت

موهای صورت برای همه ی خانوم ها ازار دهنده است.که به دنبال راهی برای رهایی از این موهای زائد هستند.روش های زیادی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد.از جمله لیزر،بند انداختن،استفاده از پودرهای مو بر،وکس و… .به جای رفتن به سالن های زیبایی و صرف هزینه زیاد در ارایشگاه ها میتوانید از وکس صورت در منزل استفاده کنید.البته روشی که انتخاب میکنید باید مناسب جنس پوستتان باشد.

روش استفاده از وکس

روش استفاده به این صورت است که ابتدا مقداری از وکس که به صورت پارافین است را روی یک وسیله ی گرمایشی به روش بن ماری گرم کنید.یا توسط دستگاه های مخصوص وکس گرم کنید.سپس به وسیله ی کاردک آن را روی پوست بکشید.پس از خشک شدن آن را خلاف رویش مو بکنید.

وکس با درد همراه است از انجایی که پوست صورت حساس است احتمال قرمزی و جوش خواهید داشت پس از وکس.به یاد داشته باشید که طریقه ی استفاده از وکس را بل باشید در غیر این صورت پوستتان دچار کشیدگی و آسیب میشود.

فواید وکس

وکس میتواند تا هفته ها پوستتان را نرم و بدون مو نگه دارد.

با وکس کردن دیگر موهای صورتتان زبر و درشت نخواهد بود.وکس موها را ازریشه میکند.

جوش های سرسیاه را تمیز میکند.

وکس پوستتان را تمیز روشن میکند.لایه مرده روی پوست را جدا میکند.

وکس به فویکول های مو آسیب میزند و رشد مو کاهش میابد.

مراقبت های بعد از وکس

بعد ازوکس حتما از مرطوب کننده استفاده کنید تا مطمئن شوید رطوبت پوستتان تامین است.از مرطوب کننده های حاوی عصاره های سنگین خودداری کنید.اینها باعث بسته شدن منافذ پوستتان میشود.از مرطوب کننده های تسکین دهنده حاوی الوئه ورا استفاده کنید.

پیشنهاد آرایند

برای خرید انواع وکس از فروشگاه اینترنتی آرایند کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *