مو

اکسیدان مناسب

اکسیدان ها فعال کننده رنگ هستند.هرچه درصد آنها بیشتر شود میزان روشن کنندگی آن بیشتر میشود. از اکسیدان های ضعیف به عنوان اکسیدان های پوشاننده در ترکیب با رنگ ها استفاده می کنند.اکسیدان مناسب هر رنگ مو را با توجه به رنگ موی پایه موتان باید انتخاب کنیم.اکسیدان ها به چند دسته تقسیم میشوند که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد.

اکسیدان 3 درصد

اکسیدان سه درصد از ضعیف ترین اکسیدان هاست که مناسب موهای حساس است.رنگ اکسیدان سه درصد از بقیه اکسیدان ها تیره تر است.از اکسیدان های سه درصد برای رنگ های تیره مثل رنگ های قهوه ای و مشکی استفاده میشود. برای ترکیب با رنگ موهای دکلره شده که می خواهید ماندگاری بیشتری داشته باشد.برای رنگ ساژ مش ها که می خواهید ماندگار باشد و یا باعث تغییر رنگ زمینه موی نشود استفاده کنید.

اکسیدان 6 درصد

برای پوشش تارهای سفید مو،کاهش سوختن موها با فویل در مش و دکلره های ضعیف کاربرد دارد.

اکسیدان 9 درصد

قابلیت روشن کنندگی و بازکردن رنگ مو داشته و بسیار مناسب برای دکلره است.

اکسیدان 12 درصد

این اکسیدن توسط آرایشگرهای حرفه ای برای دکلره استفاده میشود.این اکسیدان بسیار روشن کننده و آسیب رسانی بالایی دارد بنابراین بیشتر مناسب سوپرکالرهاست.

نحوه استفاده ازاکسیدان

همیشه قبل از رنگ کردن موها دستورالعمل روی رنگ را بخوانید.با توجه به رنگی که استفاده میکنید نسبت استفاده از اکسیدان ممکن است 1به 1 باشد یا 1 به 1/5

هرچه مو تیره تر و ضخیم تر باشد باید از اکسیدان با درصد بالاتری استفاده شود.

در برخی از برندهای معروف، رنگ موهایی با نام اسپیشیال بلوند وجود دارد که می‌توان با استفاده از اکسیدان مناسب و بدون پودر دکلره رنگ مو را تا پایه ۶ درجه روشن کرد.

باید به این نکته توجه داشت که رنگ و اکسیدان مصرفی برای رنگ مو به جنس، پایه اصلی رنگ مو بستگی دارد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *