آموزشی, مراقبتی, مو

برای درمان ریزش مو چه کنیم؟

همه دوست دارند موهایی پر پشت حجیم داشته باشند. موهای سالم و پر پشت یکی از دلایل زیبایی در زنان و مردان است. با این وجود بسیاری از افراد با ریزش مو دست و پنجه نرم میکنند. مقداری ریزش مو در روز طبیعی است. اگر این مقدار از حالت نرمال بیشتر شود باید فکری برای درمان ریزش مو بکنید. درمان این موضوع بستگی به دلیل ریزش دارد.

دلایل ریزش مو

استفاده افراطی از وسایل حرارتی

دکلره و رنگ زیاد

استفاده از شامپوی نامناسب

شست و شو بیش از حد موها

استفاده از برس های خشن و نامناسب

عوامل ژنتیکی

مشکل تیروئید

استرس

عفونت های پوست سر

اگر ریزش موهایتان غیر طبیعی بود حتما بری درمان به پزشک مراجعه کنید.

راه های جلوگیری از ریزش مو

برای جلوگیری از ریزش مو یک سری از کار ها را باید انجام دهید که در ادامه به آن ها اشاره میکنیم.

جلوگیری از کشیده شدن بیش از حد موها

موها انعطاف پذیرند و استحکام زیادی ندارند. کشیده شدن بیش از حد موها باعث ریزش مو و سست شدن ریشه ی مو میشود. بافت زیاد مو از ریشه و بستن محکم موها به صورت دم اسبی باعث کشیده شدن مو میشود. تا جایی که میتوانید از انجام این کارها پرهیز کنید.

کاهش استفاده از وسایل حرارتی

استفاده زیاد از اتو مو باعث دهیدراته شدن فولیکول مو و ریزش میشود.استفاده زیاد از وسایل حرارتی هم باعث موخوره و هم ریزش میشود.

استفاده از برس های نرم

برس های با الیاف طبیعی به صورت مرتب باعث تولید سبوم مو میشود. موهایتان را به آرامی و از بالا به پایین شانه بکشید.

روغن های طبیعی

روغن های طبیعی مثل روغن زیتون و روغن نارگیل به سلامت موها کمک میکند. استفاده از روغن نارگیل باعث کاهش شکنندگی و رطوبت رسانی مو میشود. مقداری روغن نارگیل به کف سر بزنید و ماساژ دهید. این کار باعث افزایش گردش خون در سر و در نهایت سلامت موها میشود. روغن زیتون نیز به عنوان یک نرم کننده طبیعی عمل میکند. موها را عمیقا نرم میکند. استفاده از این روغن در رژیم غذایی نیز به سلامت موها کمک میکند.

رژیم غذایی مناسب

استفاده از سبزیجات خام و گیاهان تازه یا روغن های گیاهی طبیعی ارتباط مستقیم با سلامت پوست و مو دارد. سه روز در هفته از سبزیجات و سالاد،جعفری،ریحان در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

ویتامین D

ویتامین D باعث رشد مجدد مو ها و سلامت آنها میشود. با مشورت پزشک از قرص ویتامین D هم برای کاهش ریزش مو میتوانید استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *