آموزشی, پوست, مراقبتی

چگونه تیرگی اطراف چشم را از بین ببریم؟

سیاهی و کبودی اطراف چشم دلایل مختلفی دارد که ظاهرتان را تحت تاثیر قرار میدهد. یکی از ویتامین ها که تاثیر زیادی به حلقه های کبود دور چشم دارد ویتامین A است که محلول در چربی است. اگر این ویتامین در کرم ها و محلول های دور چشم باشد سبب ترمیم کنندگی و برطرف شدن تیرگی اطراف چشم میشود.

کمبود خواب

کمبود خواب یکی از دلایلی است که سبب سیاهی دور چشم میشود. مرتب نبودن خواب باعث میشود گردش خون اطراف چشم به صورت منظم نباشد و اکسیژن رسانی و تغذیه اطراف چشم به اندازه کافی نباشد.

عوامل ژنتیکی

نازکی پوست یا باریکی رگهای زیر چشم باعث تیره شدن دور چشم میشود.

کم آبی بدن

کم آبی بدن و ننوشیدن آب کافی باعث متورم شدن رگهای زیر چشم و در نهایت کبودی زیر چشم میشود. برای حفظ شادابی و زیبایی پوستتان حتما روزانه آب کافی بنوشید.

قرار گرفتن در معرض نور آفتاب

یکی دیگر از علل سیاهی دور چشم قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. اشعه ماورای بنفش نورخورشید رنگدانه ملانین را تحت تاثیر قرار میدهد و سبب سیاهی اطراف چشم میشود. استفاده از ضدآفتاب میزان این آسیب را کاهش میدهد.از اهمیت استفاده این محصول غافل نشوید.

توتون و تنباکو

مصرف سیگار،تنباکو،الکل و قهوه باعث کاهش رگ های خونی اطاف چشم و در نتیجه کبودی میشود.

سایر دلایل

خواب زیاد

استرس

گریه کردن

بیماری های اگزما،نارسایی کلیه،بیماری معده و تیروئید

کمبود آهن

در ادامه متن به درمان های خانگی این مشکل می پردازیم

کمپرس یخ

مقداری یخ را در یک حوله ی تمیز بگذارید و به اطراف چشم تماس دهید. حواستان باشد حوله را به چشمتان تماس ندهید ممکن است چشم آسیب ببیند. 15 تا 20 دقیقه این کار را انجام دهید.

سیب زمینی خام

بکب دبگر از راه های درمان کبودی اطراف چشم استفاده از سیب زمینی است. یک سیب زمینی را برش دهید و داخل فریزر بگذارید. هر روز چند مرتبه یک تکه سیب زمینی را روی کبودی اطراف چشمتان بگذارید.

روغن آرگان

استفاده از روغن آرگان یک راه بدون ضرر و بسیار مفید برای درمان سیاهی زیر چشم است. روغن طبیعی آرگان باعث جوان سازی سلول های پوستی میشود. مواد مغذی موجود در روغن آرگان به سلول های اطراف چشم زندگی دوباره میبخشد. همچنین خاصیت الاستیکی اطراف چشم را زیاد و باعث آبرسانی این ناحیه نیز میشود.

مصرف کمتر نمک و آب زیاد

وقتی آب بدن کم باشد سدیم بیشتر میشود و وقتی آب بدن زیاد باشد سدیم بدنتان کمتر میشود. افزایش سدیم در بدن باعث پف کردگی و تیره شدن نواحی مختلف بدن میشود. پوست اطراف چشم بسیار نازک و آسیب پذیر است. استفاده از نمک زیاد و آب کم باعث خشک شدن و دهیدراته شدن بدنتان میشود. این وضعیت تیرگی و پف زیر چشمتان را بیشتر میکند. بنابراین یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش این آسیب استفاده آب زیاد است.

استفاده از الکل ممنوع

نوشیدنی های الکلی پف و تیرگی زیر چشم را افزایش میدهند. بنابراین استفاده از این نوشیدنی ها را به حداقل برسانی.

کرم دور چشم لافارر

کرم دور چشم لافارر یک محصول موثر برای درمان تیرگی زیر چشم است.این محصول علاوه بر کاهش تیرگی و هاله سیاه دور چشم، خطوط و چین چروک ریز و اولیه اطراف چشم را نیز کاهش می دهد. این کرم به پوست اطراف چشم استحکام میبخشد.

یک تا دو بار در روز بر روی استخوان زیر چشم به صورت ضربه های بسیار ملایم استفاده نمایید.

برای خرید این محصول فوق العاده از فروشگاه ابنترنتی آرایند کلیک کنید.

کرم دور چشم الوئه ورا دکتر راشل

گیاه الوئه ورا یه دلیل آبرسانی پوست در محصولات مراقبتی زیادی به کار رفته است. کرم دور چشم الوئه ورا نیز حاوی ژل الوئه ورا است. این کرم باعث از بین بردن خطوط و چروک زیر چشم میشود. از دیگر فواید آن:

جوان سازی پوست اطراف چشم

لیفتینگ و سفت شدن اطراف چشم

مناسب افرادی که افتادگی پلک دارند هم هست

ضدتیرگی

از بین بردن پف زیر چشم

از بین بردن تیرگی زیرچشم

نحوه استفاده

مقداری از این کرم را با انگشت حلقه دور چشم بزنید و به صورت دورانی ماساژ دهید تا جذب شود.از این کرم دوبار در روز، صبح و شب و همچنین برای زیر آرایش می‌توانید استفاده کنید.

برای خرید کرم ضد چروک و تیرگی دور چشم دکتر راشل از فروشگاه اینترنتی آرایند کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *