آموزشی, پوست, مراقبتی

علت جوش چانه چیست؟

برای همه ی ما پیش آمده است که جوش های آزار دهنده ای را روی چانمان دیده ایم. معمولا این جوش ها پس از بلوغ هم دست از سرمان برنمیدارد. جوش های چانه یکی از آزاردهنده ترین انواع جوش است. معمولا این جوش ها دردناک و کلافه کننده هستند. علت جوش چانه در افراد مختلف متفاوت است.

دلیل ایجاد جوش در چانه

ایجاد جوش و اکنه معمولا از دوران بلوغ نزدیک 15 سالگی شروع میشود و ممکن است تا 40،50 سالگی ادامه پیدا کند. با توجه به ظاهرو موقعیت آکنه های صورت متوجه میشویم که منشا هرکدام متفاوت است. معمولا جوش های ناحیه فک و چانه منشا هورمونی دارند.در بدن هورمونی وجود دارد به نام آندروژن،این هورمون باعث تولید سبوم پوست میشود. آندروژن پیش ساز هورمون های جنسی هستند بنابراین افراد در سن بلوغدر ناحیه چانه آکنه خواهند داشت. همچنین در دوران قاعدگی و موقع نوسانات هورمونی سر و کله ی این جوش ها پیدا میشود. از بین بردن جوش های چانه ساده تر از آن است که فکرش را میکنید. فقط باید منشاء آن را پیدا کنید و صبر و حوصله داشته باشید. معمولا درمان آکنه های پوستی به مدت زمان زیادی نیاز دارد.

دلالیل ایجاد جوش چانه:

استعمال دخانیات

استفاده از کرم های عطری

اصلاح غیر اصولی صورت با تیغ

ژنتیک

استرس و اضطراب

استرس و اضطراب باعث میشود بدن وارد یک مرحله ی مبارزه شود و باعث ایجاد جوش در زیر چانه و گلو میشود. بدن در برابر استرس واکنش نشان میدهد و تولید هورمون کورتیزول و آدرنالین میکند.

آندروژن

آندروژن ها هورمون هایی هستند که باعث بروز جوش چانه میشوند. این هورمون ها مسئول تولید سبوم نیز شناخته میشوند. مقداری سبوم برای حفظ چربی پوست لازم است. گاهی آندروژن دچار نوسان میشود که سبب تولید بیش از حد سبوم و چرب شدن پوست میشود. تولید چربی زیاد منافذ پوست را میبندد و پوست دچار جوش میشود.البته در این حالت جوش ها ماندگار نیستند با نرمال شدن نوسانات از بین میروند.

نوسانات هورمونی

نوسانات هورمونی از دلایل اصلی بروز جوش چانه است. علت جوش چانه و پیشانی معمولا نوسانات هورمونی است که معمولا برای دختر های نوجوان در سن بلوغ بیشتر اتفاق می افتد.

راه های درمان جوش چانه

شستن صورت و از بین بردن چربی اضافی از روی پوست

تغییر رژیم غذایی

اجتناب از استرس و اضطراب

انتخاب درست و استفاده صحیح و مرتب از ضدآفتاب

کاهش استفاده از خوراکی های پرچرب و شیرین

تعویض روبالشتی

ژل ضدجوش دکتر راشل

حتما اسم محصولات با کیفیت دکتر راشل را شنیده اید. محصولات دکتر راشل کیفیت و کارایی فوق العاده ای دارند.کرم ضدجوش و آکنه حاوی عصاره الوئه ورا دکتر راشل یک محصول فوق العاده برای درمان جوش های مزاحم است.در ادامه به فواید فوقالعادهی این کرم اشاره کرده ایم:

کاهش التهاب پوست

حاوی عصاره الوئه ورا

حذف جای جوش های قدیمی

از بین بردن جوش ها

نابودی جوش های سرسیاه

درخشان کننده و صاف کننده پوست

آبرسانی ئ مرطوب کننده عالی پوست

حجم 30 میل

برای خرید این کرم با بهترین قیمت از فروشگاه اینترنتی آرایند کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *