آموزشی, مراقبتی, مو

چگونه از موهای کراتین شده مراقبت کنیم؟

بسیاری از خانم ها برای رهایی از موهای آسیب دیده یا وزخود کراتین کردن را انتخاب میکنند. موهای کراتین شده نیاز به مراقبت خاصی دارند تا دوام آن زیاد شود و مو به همان حالت بماند. در این مقاله آرایند نکاتی درباره ی این موضوع بیان میکند. پس تا پایان این متن همراه ما باشید.

بعد از کراتین میتوانیم موهایمان را رنگ کنیم؟

این یک پرسش متداول میان خانم هاست که بعد از کراتین کردن هم میتوانند موهایشان را رنگ کنند یا نه؟

رنگ کردن موها درست تاقبل از کراتین کردن هیچ ایرادی ندارد و تاثیر مواد را کم نمیکند. اما بعد از کراتین کردن به مدت سه هفته موهایتان را رنگ نکنید.

مراقبت در سه روز اول

به مدت سه روز موهایتان را خیس نکنید یعنی در سه روز اولیه استخر رفتن،زیر باران رفتن و حمام رفتن ممنوع است. در سه روز اول موهایتان را با استفاده از کش و کلیپس نبندید. هیچ گونه فشاری به موها وارد نکنید تا موها ازادانه در این سه روز فرصت داسته باشند تا مواد را جذب کننند.

چگونه بخوابیم؟

بهترین جنس رو بالشتی در هر حالتی پارچه های ابریشم و ساتن است. این پارچه ها باعث میشوند اصطکاک کمتری بین موها و بالشتتان ایجاد شود. اگر موهایتان را کراتین کردین در 72 ساعت اول هنگام خوابیدن بیشتر مراقب باشید تا موهایتان نشکند و حالت بدی نگیرد. از آن به بعد میتوانید هنگام خوابیدن با کش خیلی شل موهایتان را ببندید.

استخر برویم؟

بعد از کراتین کردن بهتر است زیاد دوش نگیرید و موهایتان را نشوببد چون در این حالت زودتر تاثیر مواد از روی مو میرود. موهارا در معرض کلر استخر با نمک دریا قرار ندهید. موقع رفتن به استخر باید از کلاه استفاده کنید. اگر کلاه ندارید قبل رفتن به استخر دوش بگیرید و کمی نرم کننده به موهایتان بزنید و با شانه پخش کنید. اینگونه یک لایه ی محافظ روی موها ایجاد میکنید.

نحوه شست وشو موها

موهای کراتین شده را زیاد نشویید. دوبار درهفته شست و شو کافیست. هنگام شستن موها کف سر را چنگ نزنید. مقداری از شامپو مناسب را کف سر بزنید و به آرامی ماساژ دهید. لازم نیست شامپو را روی ساقه مو بزنید. در فصل تابستان که موها به شست و شو بیشتر نیاز دارند میتوانید کلاه سرتان کنید و فقط بدنتان را بشویید.

چگونه موهارا خشک کنیم؟

پس از حمام کردن از یک حوله لطیف و نخی بریا موها استفاده کنید. لازم نیست موها را کاملا با حوله خشک کنید فقط آب مو را با حوله یگیرید کافیست. بعد از این مرحله موها را با باد ملایم سشوار کاملا خشک کنید و سپس با شانه چوبی با ملایمت شانه کنید.

از چه شامپویی استفاده کنیم؟

واضح است که بعد از کراتین کردن موها دیگر نباید از شامپوهای معمولی قدیمی استفاده کنید. باید از شامپوهای فاقد سولفات و سدیم استفاده کنید که بهتر است مخصوص موهای کراتین شده تولید شده باشند.

برای خرید شامپوهای مخصوص موی کراتین شده از فروشگاه اینترنتی آرایند کلیک کنید.

استفاده از ماسک مو

ماسک مو یک محصول ضروری برای موهای کراتین است. ماسک مو به ماندگاری و صافی موها کمک میکند. توجه داشته باشید ماسک مویی که میخرید باید فاقد سولفات و حاوی روغن های مفید مو باشد. یکی از این ماسک موها که مخصوص موهای کراتین تولید شده و کیفیت فوق العاده ای دارد ماسک مو حمام لایتنس است. این ماسک مو یا وجود حجم زیادی که دارد قیمت بسیار مناسبی دارد. حاوی روغن آرگان است که به لطافت و آبرسانی موهاذ کمک میکند. همچنین باعث ماندگاری مواد کراتین روی مو میشود.

برای خرید ماسک مو لایتنس از فروشگاه اینترنتی آرایند کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *