آموزشی, بهداشت

چگونه بدنمان را شیو کنیم؟

برای از بین بردن موهای زائد بدن شیوه های مختلفی وجود دارد که یکی از راحت ترین و متداول ترین راه ها برای اینکه بدنمان را شیو کنیم استفاده از ژیلت است. شیو کردن موهای زائد باعث زیبایی و نرم و لطیف شدن بدن میشود. حال این نکته مهم است که چگونه بدنمان را شیو کنیم؟

اصلاح پا

برای از بین بردن موهای زائد پا میتوانید از کرم های موبر استفاده کنید. کرم های موبر ضمن کندن موهای زائد باعث نرمی و لطافت پوست نیز میشوند. راه دیگیری که برای اصلاح پا وجود دارد استفاده از ژیلت است. برای اصلاح با ژیلت بهتر است از کف ریش های آقایان استفاده کنید. تا باعث خراش روی پوست نشوند. بعد از اصلاح با ژیلت از روغن روی پا استفاده کنید تا از خشکی پوست جلوگیری شود.

برای اصلاح بدن نکاتی را باید رعایت کنید که در زیر به بخشی از آنها اشاره میکنیم.

حمام رفتن:

ترکیب چربی و آب روی پوست باعث میشود اصلاح راخت تر شود.البته توجه داشته باشید بعد از 2 تا 3 دقیقه که در حمامید شیو کنید. اصلاح موی بدن بعد از مدت طولانی که در حمام ماندید کمی سخت تر میشود چون چربی روی پوست به طور کلی از بین میرود.

کف اصلاح

بعضی افراد موقع اصلاح بدن از صابون استفاده میکنند. این کار اشتباه است چون صابون ها باعث از بین رفتن چربی پوست و خشکی بیش از حد میشود. موقع اصلاح از کف ریش استفاده کنید این مواد نه تنها باعث نرمی پوست و آسان شدن شیو میشود بلکه رویش موها را نیز به تعویق می اندازد.

تیغ مناسب

خودتراش مردانه دورکو مدل Pace 3 یک انتخاب مناسب است.

برای اصلاح با تیغ باید از یک ژیلت باکیفیت استفاده کنید. ژیلت های بی کیفیت باعث آسیب به پوست و خراشیدگی میشوند. به هیچ عنوان از ژیلت های قدیمی و کند استفاده نکنید. به محض اینکه احساس کردید که ژیلتتان کند شده است آن را دور بیندازید.

برای خرید ژیلت های با کیفیت و با دوام از فروشگاه اینترنتی آرایند کلیک کنید.

خشک کردن پوست

بعد از اصلاح پوستان را آب بکشید و با یک حوله یا پارچه ی لطیف خشک کنید. در این مرحله لازم نیست کاملا پوست را خشک کنید اگر کمی رطوبت روی آن بماند بهتر است.

استفاده از روغن

بعد از اصلاح از روغن بادام یا نارگیل روی پوستتان استفاده کنید. روغن ها چربی از دست رفته پوست را بر میگردانند و باعث نرم و مرطوب شدن آن میشوند.

خشک کردن تیغ

بعد از هر بار استفاده از تیغ آن را بشویید و خشک کنید. هیچ وقت تیغتان را خیس نگذاریدو آن را خشک کنید. تیغ را در حمام و محیط مرطوب قرار ندهید زیرا این کار باعث کند شدن و کاهش دوام آن میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *