دسته‌بندی نشده

مراقبت از دست ها

دست عضو بسیار مهمی در بدن است.تصور کنید برای لحظاتی نباشند انجام دادن همه ی کارها سخت و حتی غیر ممکن میشود.همانقدر که عضو مهمی هستند باید از آنها مراقبت کنیم.آنها روزانه در معرض مواد شیمیایی و عناصر مختلف قرار گرفته و آسیب می‌بینند.در این مقاله شما را با اصول مراقبت از دست ها یتان آشنا میکنیم.با آرایند همراه باشید.

عواملی که باعث آسیب میشود

1_شست و شوی بیش از حد دست ها

2_استفاده از شوینده ی نامناسب

3_شغل ها

3_ژل آنتی باکتریال

4_حمام آب گرم

5_استفاده از خشک کن

شست وشوی دست ها

شست و شو ی دست ها مخصوصا این روزها که درگیر کرونا هستیم زیاد است.شست و شو ی زیاد دست ها باعث خشکی پوست و آسیب به دست ها میشود. دست‌های ما بیش از گذشته در معرض خطر ابتلا به اگزما یا درماتیت قرار دارند.

شوینده ی نامناسب

بعضی افراد بسیار نسبت به دست های خود بی توجه هستنند.از هرگونه شوینده ای که میبینند استفاده میکنند.برای دست ها باید از شوینده ی مناسب دست استفاده کرد. این شوینده ها ضامن سلامت پوست شما هستند.بعضی صابون ها حاوی مواد خشنی هستند که بسیار برای پوست مضر هستند.

شغل ها

در بسیاری از شغل ها آسیبی که به دست میرسد زیاد است.مثل مراقبت های بهداشتی (پزشکان و پرستاران)،آرایشگران،مهندسان،کارگران ساخت و ساز،کارگران نظافت و تمیزی.بسته به شغلتان از محصولات پوستی و دستکش استفاده کنید.

دوش آب گرم

از حمام آب گرم اجتناب کنید.آب گرم رطوبت پوست را ز بین میبرد و باعث خشکی پوست میشود.بهتر است با آب سرد یا ولرم استحمام کنید.

در ادامه به مواردی برای مراقبت از دست ها پرداختیم

شست و شوی ملایم

شست‌وشوی دست‌ها با مایع ملایم به پوست‌های حساس کمک کرده و از تحریک آنها جلوگیری می‌کند. اگر گرمای زیادی در دست خود احساس کرده می‌توانید از مایع دست‌شویی فاقد پارابن استفاده نمایید.

لایه برداری

لایه بردارها نسبت به مرطوب کننده ها قدرت بیشتری دارند.لایه بردار ها کمک میکنند تا لایه مرده روی پوست از بین برود.

استفاده از لوسیون و مرطوب کننده

برای آبرسانی پوست دست از مروطوب کننده ها و لوسیون ها استفاده کنید.مرطوب کننده ها به خاطر وجود روغن از غلظت بیشتری برخوردارند.لوسیون ها به علت وجود آب رقیق تر هستند.

استفاده از دستکش

اگر با مواد شیمیایی یا هر چه که برای پوست مضر است در تماس هستید حتما از دستکش استفاده کنید.بنا به شغل شما، دستکش‌های کار، دستکش‌های لاتکس یا دستکش‌های لاستیکی برای محافظت از پوست مناسب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *