آموزشی, مراقبتی

درمان ترک پا

شاید شما هم هنگام راه رفتن با پای برهنه روی زمین کمی اذیت شده باشید. معمولا افراد ترک پارا جدی نمیگیرند زیرا پا عضوی است که زیاد به چشم نمی آید. ترک های پا اگر درمان نشود وخیم میشود و پاها ظاهری زشت و آزار دهنده پیدا میکنند. دراین راجع به درمان ترک پا صحبت میکنیم.

مرطوب کننده قوی یا کرم ترک پا

این کرم ها حاوی اوره است که با آب تشکیل پیوند میدهد. این پیوند باعث میشود که به لایه های زیرین پوست نفوذ کرده و پا را آبرسانی کند. با داشتن اسید سالیسیلیک پا لایه برداری میشود. لایه های مرده ی پوست از بین میرود. آلفاهیدروکسی اسیدها به بهبود گردش خون و روشن شدن پوست ککمک میکنند.

پاها را در آب بگذارید

قسمت های ترک خورده پا پوست های خشک و ضخیم تری دارند. به منظور رطوبت رسانی به پا،آنها را به مدت 15 دقیقه در آب بگذارید. مقداری آب را در یک وان بریزید. مقداری شامپو بدن به آن اضافه کنید.پوست های ضخیم پا را میتوانید با سنگ پا یا لیف از بین ببرید. پاها را به آرامی خشک کنید. در پایان برای حفظ رطوبت پا میتوانید از وازلین استفاده کنید.

عسل

عسل ماده ای ضد میکروب و ضد باکتری است. این ماده به درمان زخم ها و رطویت رسانی به پوست کمک میکند. بعد از در آوردن پا از آب میتوانید از عسل استفاده کنید.

روغن نارگیل

برای اینکه رطوبت را زمان طولانی تر در پا نگه دارید میتوانید از روغن زیتون استفاده کنید. ترک پاهایتان اگر وخیم بود و احتمال خونریزی داشت برای پیشگیری از روغن نارگیل استفاده کنید.

جوش شیرین

مقداری آب گرم را در یک تشت بریزید. دو تا سه قاشق جوش شیرین را به آن اضافه کنید و هم بزنید. پاها را به مدت 15 دقیقه در آن قرار دهید. سپس با آب بشویید.

لیموترش

مقداری وازلین و آب لیمو تاره را با هم رتکیب کنید و روی پاشنه پا بمالید. برای جذب بهتر جوراب پشمی بپوشید. بهتر است این کار را شب انجام دهید و اجازه دهید تا صبح بماند.

دلایل ایجاد ترک پا

ایستادن طولانی مدت

استفاده از کفش ها و صندل های نازک یا پشت باز

پابرهنه راه رفتن

استفاده از صابون های ناملایم

شرایط آب و هوایی

کوکتل پدیکور

از بمب پدیکور هم میتوانید برای نرمی و رطوبت رسانی به پاها استفاده کنید. در یک تشت آب ولرم بریزید و یک بمب پدیکور را در آب بگذراید. بعد از 3 دقیقه که کوکتل کاملا باز شد پاهایتان را در آب قرار دهید. نمک دریا نیز در کنار کوکتل پدیکور به بهبود ترک پا کمک میکند.

خواص ضد التهابی
رطوبت رسانی پوست
رفع خستگی و استرس
نابودی ترک کف پا

از بین بردن بوی بد پا
بهبود عارضه های پوستی
افزایش خون رسانی به پوست
کمک به سم زدایی بدن
لایه برداری پوست
تسکین درد و گرفتگی عضلات
کوچک کردن منافذ عمیق پوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *