پوست, میک آپ

پوشاندن جوش های صورت با آرایش

جوش صورت یکی از مشکلات پوستی است که علاوه بر دوران نوجوانی بلوغ در زمان بزرگسالی نیز رایج است.اولین قدم برای داشتن پوستی صاف پیشگیری از ایجاد جوش، تغییر تغذیه و  استفاده از درمان های پوستی است.با این حال بازهم گاهی پوست دچار این مسئله میشود.در این مقاله شما را با پوشاندن جوش های صورت با آرایش آشنا میکنیم.

در ادامه به مراحل آرایش به این منظور میپردازیم.

آماده سازی پوست

آماده سازی پوست قبل آرایش یکی از مهم ترین مراحل است.شست و شو صورت،استفاده از ماسک ها و اسکراب ها به صاف و یکدست شدن پوستتان کمک میکند.توجه داشته باشید که زیاد از اسکراب ها استفاده نکنید.اهمیت استفاده از آبرسان را نادیده نگیرید.حتی اگر پوست چربی دارید از آبرسان های فاقد چربی استفاده کنید.

پرایمر

پرایمر ها پوستتان را یکدست میکنند و برای آرایش آماده میکنند.پوست را برای آرایش شدن آماده می کنند، چربی اضافه ی پوست را کنترل می کنند و باعث ماندگاری آرایش شما می شوند.

راجع به پرایمر بیشتر بخوانید.

تصحیح رنگ پوست

برای پوشاندن جوش های صورت کانسیلر نقش مهمی دارد. قرمزی اطراف جوش را باید با کانسیلر بپوشانید.جای جوش اگر قرمز باشد می توانید با تصحیح کننده رنگ سبز و اگر بنفش باشد با تصحیح کننده رنگ زرد آن را محو کنید.کانسیلر تا حد زیادی به پوساندن جوش ها کمک میکند.

کرم پودر

شاید فکر کنید حالا که پوست صافی ندارید باید از حجم کرم پودر بیشتری استفاده کنید.این تصور بسیار غلط است.بعد از اینکه با کانسیلر نقاط رنگی جای جوش را برطرف کردید از مقدار کمی کرم پودر استفاده کنید.استفاده از کرم پودر به صورت لایه لایه پوستتان را سنگین و بیشتر باعث جوش زدن میشود.

راجع به انتخاب کرم پودر مناسب پوستتان بخوانید.

تثبیت آرایش

در این مرحله میتوانید از پودر یا اسپره ی فیکس استفاده کنید.تثبیت کننده های آرایشی آرایشتان را مات و جذاب تر میکنند.

نکته ی مهم

همیشه براش های آرایشی خود را تمیز نگه دارید.لازم نیست بعد از هر بار استفاده آنها را بشویید.اما هفته ای یکبار آنها را با شامپوهای ملایم بشویید.براش های آرایشی محل تجمع میکروب ها هستند که تمیز نکردن آنها باعث جوش زدنتان میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *