آموزشی, مراقبتی

راه های تقویت مژه

مژه ها نیز مانند مو و پوست تاثیر زیادی در زیبایی چهره و چشم ها دارند. مژه های پرپشت و بلند زیبایی زیادی به ظاهر شما خواهد داد. اکثر خانم ها به سراغ کاشت مژه یا ریمل میروند. ریمل های بی کیفیت یا کاشت مژه زیاد باعث آسیب مژه میشود. مسئله این است که مژه هایمان را چگونه تقویت کنیم؟ اگر مژه هایی کم پشت و کوتاه دارید در این مقاله به راه های تقویت مژه اشاره میکنیم.

روغن های طبیعی

روغن های طبیعی مثل روغن نارگیل، زیتون،کرچک،آرگان و سیاه دانه با رساندن مواد مغذی به مژه باعث رشد و تغذیه آن میشود. استفاده مداوم از این روغن ها باعث رشد و تقویت مژه در طول یک هفته میشود. بر اثر استفاده زیاد از ریمل مژه هایتان آسیب میبیند.این روش را حتما امتحان کنید. انجام این روش باعث استحکام و رشد تار های مژه میشود.

چای سبز

چای سبز هم میتواند به تقویت و پر پشت شدن مژه ها کمک کند. مقداری چای سبز دم کنید و بگذارید سرد شود. یک دستمال پنبه ای را در چای بزنید و روی مژه ها بگذارید. چای را از ریشه تا انتهای مژه بزنید. 15 دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید. دو بار در هفته این کار را بکنید.

ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا حاوی ویتامین E،C،A و B12 است که به ضخیم شدن و رشد مژه ها کمک میکند.اسید فولیک موجود در ژل الوئه ورا باعث مانع ریزش مو میشود. یک اپلیکاتور را بردارید و مقداری ژل الوئه ورا را شب قبل از خواب روی مژه ها بزنید و صبح بشویید.

ویتامین E

مطالعات نشان داده است افرادی که از ویتامین E استفاده میکنند رشد مو بیشتری دارند. چند قطره ویتامین E را روی یک اپلیکاتور بریزید و به مژه ها بزنید.

پوست لیمو

یکی دیگر از راه های تقویت مژه استفاده از پوست لیمو است. لیمو به علت داشتن ویتامین های E و B به رشد و تقویت مژه ها کمک میکند. پوست لیمو را به مدت دو هفته در روغن کرچک یا روغن زیتون خیس کنید. شب قبل از خواب با یک اپلیکاتور به مژه ها بزنید. صبح بعد از بیدار شدن با آب گرم بشویید. این کار را هر شب برای یک تا سه ماه انجام دهید.

با مژه هایتان به آرامی رفتار کنید

سعی کنید زیاد از ریمل استفاده نکنید. چشم عضو حساسی است سعی کنید از ریمل های با کیفیت استفاده کنید. آرایش چشمتان را با ملایمت پاک کنید. زیاد از مژه مصنوعی و اکستنشن استفاده نکنید.

برای خرید ریمل های با کیفیت از فروشگاه اینترنتی آرایند کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *