مراقبتی, مو

چگونه از موهایمان مراقبت کنیم؟

معمولا ارزوی همه ی ما مخصوصا خانوم هاست که موهایی سالم براق و انبوه داشته باشیم.برای داشتن موهای سالم و زیبا صرفا استفاده یک شامپو کفایت نمیکند.مو هم مثل پوست نیاز به مراقبت و توجه دارد.البته که بعضی از عوامل موروثی هستند و باید با آنها کنار بیایید.

در این متن به نکاتی برای داشتن موهایی زیباتر اشاره میکنیم.

انتخاب شانه مناسب

برای داشتن موها سالم شانه یا برس مناسب اولین شرط مراقبت است.برای مرتب کردن موها شانه مناسب تر از برس است.و در بین برس ها،برس های پارویی میتواند بهتر باشد.اما به یاد داشته باشید شانه کشیدن بیش از حد باعث سست شدن ریشه مو و ریزش میشود.سعی کنید از شانه یکدیگر استفاده نکنید زیرا باعث انتقال شوره و انواع عفونت های پوستی میشود.

دوش آب داغ ممنوع

در یک روز زمستانی،هیچ چیز ایده ال تر از یک دوش آب داغ نیست.اما آب داغ به موهایتان آسیب میرساند و باعث خشکی موها میشود.همچنین برای موهای رنگ شده زودتر باعث از بین رفتن رنگ مویشان میشود.شاید دوش آب سرد همیشه ایده آلتان نباشد اما فراموش نکنید که علاوه بر مو برای پوستاان هم مفید است.

عدم استفاده از حرارت برای حالت دهی موها

برخی افراد عادت دارند برای خشک کردن مو پس از استحمام حتما از سشوار استفاده کنند.اگر همچین عادتی دارید و ترک آن سخت برایتان سخت است.سشوار را روی باد خنک با سرعت کم بگذارید.در این شیوه خشک شدن موهایتان زمان بیشتری خواهد برد اما از موهایتان مراقبت خواهید کرد.همچنین استفاده از اتو مو را هم به حداقل برسانید.

رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی نقش مهمی در داشتن موهایی سالم دارد.موپروتئین کراتین شده است.از نظر بدن مو یک بافت غیر ضروری است.بنابراین پروتئین به دست اورده را به قلب و کبد میفرستد.اما اگر پروتئین کافی صرف کنید بدن پروتئین مو را نیز تامین میکند.یکی از مواد دیگری که مو به آن احتیاج دارد آهن است.اهن منبع انرژی برای موهاست.برای جلوگیری زا ریزش مو مواد غنی از آهن استفاده کنید.

کوتاه کردن منظم موها

بلند کردن زیاد موها باعث میشود انتهای موها خشک و دچارموخوره شود.با کوتاه کردن منظم موهایتان موخوره را به حداقل برسانیدتال موهایی سالم داشته باشید.بهتر است هر 6 یا 8 هفته موهایتان را نوک گیری کنید.

استفاده از ماسک مو

بهتر است هر هفته از یک ماسک موی رطوبت رسان برای موهایتان استفاده کنید.این ماسک ها باعث افزایش هیدراسیون مو میشوند و آن را احیا میکنند.قبل استفاده از ماسک موها سعی کنید جنس موی خودرا بشناسید.تا انتخابی صحیح داشته باشید.

پیشنهاد ما

برای انتخاب محصولات مناسب برای داشتن موهایی بهتر با مشاورین ما در تماس باشید.

محصولات گلیس محصولاتی با کمترین قیمت و کیفیت عالی پیشنهاد ما برای احیا موهای شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *