مراقبتی, مو

نحوه ی مراقبت از موهای رنگ شده

داشتن موهایی خوش رنگ از علایق خانمهاست.اما همه ی ما میدانیم که رنگ کردن زیاد مو به آن اسیب میزند.به دلیل وجود مواد شیمیایی در رنگ مو مراقبت از مو بعد از رنگ کردن بسیار مهم است.

در این متن به اصول نگهداری از موهای رنگ شده میپردازیم.

آماده سازی قبل از رنگ

برای اینکه بعد از رنگ موهایی سالم داشته باشیم باید مراقبت را از قبل رنگ کردن شروع کنیم.حداقل دوماه قبل از رنگ از ماسک مو و روغن های طبیعی استفاده کنید تا موهایتان را مرطوب و ابرسانی کند.سعی کنید حدالامکان از سشوار استفاده نکنید.قبل از دکلره از روغن نارگیل استفاده کنید.این کار آسیب موهایتان را به حداقل میرساند.

انتخاب اکسیدان مناسب

اگر از دکلره برای رنگ مو استفاده میکنید انتخاب اکسیدان مناسب بسیار مهم است.مثلا برای موهای بلوند اکسیدان 40 از سوختگی مو جلوگیری میکند.اکسیدان 20 یا 30 برای مو های روشناز آسیب مو جلوگیری میکند.با استفاده از محصولات مراقبتی آسیب موهایتان را به حداقل برسانید.

دستورالعمل را بفهمید

اگر در منزل موهایتان رنگ میکنید حتما روی مو تست انجام دهید.و دقیق دستورالعمل رنگ را بخوانید تا از آسیب مو هایتان جلوگیری کنید.

قبل از شامپو زدن صبر کنید

بهتر است دو روز صبر کنید سپس از شامپو استفاده کنید.این کار باعث ثبات رنگ مو میشود.چربی مو قبل از رنگ کردن یک لایه محافظتی ایجاد میکند و آسیب مو را کم میکند.

نرم کننده را فراموش نکنید

بعد از رنگ کردن مو ها،آنها خشک و شکننده میشوند.خشکی مو باعث مات شدن رنگ مو میشود.بنابراین استفاده از سرم‌، روغن، آب‌رسان و نرم‌کننده‌های مو اثر شگفت‌انگیزی بر محافظت از مو و افزایش ماندگاری رنگ مو دارد.بهتر است از نرم کننده ی بدون ابکشی استفاده کنید.

به حداقل رساندن لوازم حرارتی

موهای رنگ شده نسبت به موهای معمولی شکننده ترند.بهتر است استفاده از لوازم حرارتی را به حداق برسانید.هفته ای یک باراستفاده از این وسایل کفایت میکند.بهتر است قبل آن از محافظ های حرارتی استفاده کنید.این محصولات مراقبت از مو ضمن رطوبت رسانی به موها از موهایتان در برابر خشکی و حرارت محافظت میکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *